Menu
Blog 14. dubna, 2022

11 výhod spolupráce s realitním makléřem

Čeká vás prodej bytu, domu nebo pozemku a stojíte před důležitou volbou, zda se do prodeje pustíte sami, nebo ho svěříte do rukou realitního makléře? Obě varianty mají své pro a proti. V tomto článku se vám pokusím představit hlavní výhody, které vám přinese spolupráce s kvalitním realitním makléřem. Rozhodnutí už je pak jen na vás.

1. Na realitním trhu se pohybuje jako ryba ve vodě

Je důležité si uvědomit, že prodej realit nezačíná a nekončí jen nabídkou nemovitosti na realitním serveru. Stejně tak se realitní trh neustále mění, a proto je s ním třeba držet krok, abyste byli schopni výhodně prodat vaši nemovitost v jakékoliv době. Realitní makléř chápe veškeré souvislosti v procesech. Je schopný vám pomoct ve všem od nastavení správné ceny, přes tvorbu prezentace, komunikaci se zájemci, cílenou propagaci až po důkladné sestavení veškerých smluv. Jednoduše s profesionálem je celý proces mnohem efektivnější, bezpečnější a rychlejší, protože vás celým procesem hravě provede.

Stejně jako si je podnikatel schopen sám vést účetnictví, tak snadno může udělat chybu jen proto, že nebude mít přehled v neustálých změnách zákonů a předpisů. S kvalitní účetní mu odpadá tato starost a může se naplno věnovat pouze své práci. A to samé získáte i s kvalitním realitním makléřem, který se ujistí, aby bylo vše nastavené správně v rámci předpisů a abyste vy prodali nemovitost výhodně a nemuseli se vůbec o nic starat. Veškeré naše služby, které klientům poskytujeme, naleznete v této nabídce realitních služeb.

2. Veškeré finanční náklady bere na svá bedra

K prodeji nemovitosti se vážou náklady na prezentaci, propagaci, služby právníka a další poplatky. Komunikace se zájemci a samotné prohlídky zase stojí váš čas. Když se domlouvám na spolupráci se svými klienty, tak veškeré tyto finanční i časové náklady beru na sebe. Samozřejmě ne všichni makléři to mají nastavené stejně, a tak doporučuji, abyste byli zvídaví a na vše se svého makléře ptali.

Férový a kvalitní realitní makléř vždy veškeré poskytované služby garantuje již ve zprostředkovatelské dohodě, a vy tak máte jistotu, že služby opravdu splní a proces dotáhne do úspěšného konce. Pokud ne, nemá nárok na žádnou finanční odměnu.

3. Nastaví vhodnou marketingovou strategii

Nemovitost se obzvlášť v dnešní době neprodá sama. Stejně jako potřebuje obchod marketingový plán na to, aby jeho nový produkt obstál v konkurenci, prorazil na trhu a získal si své zákazníky, potřebuje ho i vaše nemovitost. Stačí se podívat na realitní servery, kolik se tam nachází nemovitostí. Ty od realitních kanceláří navíc mají poutavě napsané texty, profesionální fotky, vizualizace i videa a velké realitní kanceláře, jako je například RE/MAX, mají navíc databáze s tisíce poptávkami po koupi nemovitosti, odkud mnohdy nalézají konečné kupující. Tyto inzeráty jsou vaší konkurencí a s pár fotkami a jednoduchým textem proti nim nemusíte uspět.

Součástí spolupráce s realitním makléřem je nastavení komplexního marketingu realit, tedy tvorba prezentačních materiálů a následné využití vhodných komunikačních kanálů pro inzerci nemovitosti. Jedná se například o využití sponzorovaných příspěvků na sociálních sítích, pravidelného TOPování na realitních serverech, či využití speciálních RE/MAX databází s poptávajícími klienty.

Pokud byste se měli do všeho pustit sami, doporučuji, abyste si nastudovali alespoň základy online marketingu a přečetli si tento článek o marketingu nemovitostí, ve kterém se dozvíte, jak postupovat při přípravě své nemovitosti, tvorbě prezentace a následné propagaci inzerátu.

4. Je v kontaktu se stovkami poptávajících klientů

Každý den se na RE/MAX, jakožto největší realitní kancelář v České republice, obrací jak zájemci o prodej nemovitosti, tak zájemci o koupi. Je velmi pravděpodobné, že evidujeme takového zájemce o koupi, kterému by padla do oka nemovitost, jako je ta vaše. Díky naší databázi kontaktů uskutečníme ročně téměř 20 % všech prodejů, a celý průběh realitní transakce je bleskový.

5. Má kolem sebe tým odborníků

Jak vás postupně seznamuji s procesem prodeje nemovitosti, tak již asi tušíte, že není v silách jediného člověka vše samostatně zařídit. Navíc věřím, že kvalita práce opravdového odborníka na danou oblast bude vždy vyšší. Já vždy spolupracuji s profesionálním fotografem, kameramanem, dronařem, grafiky, textařem, hypotečním specialistou, týmem marketingových expertů a týmem realitních advokátů.

Při spolupráci s kvalitním realitním makléřem na vašem prodeji pracuje celý tým profesionálů, a máte tak mnohem větší šanci vyniknout a najít si svého vyvoleného zájemce o koupi nemovitosti.

6. Spolupracuje i s ostatními realitními makléři a kancelářemi

Toto téma je u českých realitních makléřů poměrně velké tabu. Čeští makléři nechtějí přicházet o své provize, a tak o spolupráci s jinými makléři, kteří dovedou svého klienta, nestojí (mimochodem, ve světě spolu makléři běžně spolupracují a dělí se o provizi 50/50). Ptáte se, proč spolu v Česku makléři neradi spolupracují?

Realitní makléř zastupující prodávajícího by se měl správně o svoji provizi z prodeje podělit s makléřem, který přivede kupujícího. To se však většině českých makléřů nelíbí. Tito realiťáci mají většinou velmi nízko nastavenou provizi a po zaplacení odměny makléře kupujícího by jim zkrátka nic nezbylo.

A proč vám to celé říkám? Spoluprací s makléřem, který není ochotný spolupracovat s ostatními, výrazně snižujete pravděpodobnost najít toho pravého kupujícího, který vám bude ochoten za nemovitost zaplatit nejvíce. Prodej navíc může trvat násobně déle, neboť jediný, koho makléř na prohlídku pustí, je zájemce, kterého si najde on sám. A s naprostou jistotou se vsadím, že se ani o zájemci dovedeném jiným makléřem nedozvíte.

Moje rada zní: Nikdy se nenechte zastupovat realitním makléřem, který není ochoten spolupracovat s ostatními realitními makléři. Ptejte se ještě před uzavřením zprostředkovatelské dohody, jak bude postupovat, když jiný makléř dovede svého klienta na prohlídku.

Pokud však vyberete seriózního makléře, který ochotně spolupracuje, a dokonce aktivně pobízí ostatní kolegy, aby pomohli najít vhodného kupujícího za část své odměny, je daleko větší šance, že naleznete ideálního kupujícího brzy a prodáte dráž.

7. Postará se o prověření zájemců

Plýtváte rádi svým časem? Já také ne. Prověřováním zájemců o prohlídku tak snadno odfiltrujete realitní turisty, kteří jen prochází nemovitosti a nikdy nic nekoupí. Dále také eliminujete zloděje a ty, kteří by stejně na koupi vaší nemovitosti neměli peníze.

Prověřováním zájemců chráníte jak nemovitost tak svůj čas. Je to kapitola sama o sobě, takže pokud se chcete dozvědět více, přečtěte si tento článek o prověřování zájemců o prohlídku.

8. Přizpůsobí se času zájemců o prohlídku

Vaším cílem je prodat nemovitost tomu správnému zájemci, který bude ochotný zaplatit nejvíce a zároveň splní další vámi stanovené podmínky. Musíte tak dát všem zájemcům prostor prohlédnout si byt či dům v čas, který jim vyhovuje. Přeci jen nakonec jste to vy, kdo něco prodává a chce za to dostat peníze, které si představujete. Pro realitního makléře je prodej nemovitosti práce, tudíž se zcela časově přizpůsobí zájemcům a vy budete mít jistotu, že na prohlídku bytu přijde každý, kdo o ni má seriózní zájem.

9. Bude vás pravidelně informovat o tom, co se s nemovitostí právě děje

Komunikace s klienty je naprostý základ úspěšného prodeje. Ale pozor! Ne každý makléř se svými klienty pravidelně komunikuje. Vybírejte proto pečlivě! Mluvit za ostatní makléře nemůžu, a tak vám alespoň popíšu, jak pracuji se svými klienty já.

Základem je pravidelný report na týdenní bázi, ve kterém shrnuji veškeré informace o tom, co se v uplynulém týdnu s nemovitostí dělo. Dozvíte se, kolik lidí inzerát vidělo, kolik lidí se na něj ozvalo, kolik proběhlo prohlídek, a jestli nějaká vypadá nadějně. V případě, že zájemci nekoupí, budete znát i přesný důvod a případné podmínky, za kterých by o koupi uvažovali.

Na základě těchto informací, které pro vás sbírám, pak navrhuji případné změny, které by mohly pomoct s rychlejším prodejem. Nakonec je ale vše ve vašich rukou a jen vy rozhodnete, co se bude s nemovitostí dále dít. Mým úkolem je předat co nejpřesnější informace pro správné rozhodnutí.

10. Ve spolupráci se svým týmem realitních advokátů se postará o bezpečnost celého prodeje

Realitní makléř tvoří s prověřenými realitními advokáty tandem, který může být postrachem všech, kdo by chtěli koupi bytu jakkoli zkomplikovat. Při prodeji nemovitosti by měl váš realitní makléř spolupracovat s týmem realitních advokátů už při rezervační smlouvě, která kryje záda prodávajícímu i kupujícímu. Stejně tak by spolupráce měla být při sestavení kupní smlouvy, úschovy peněz a urychlení kontroly financování ve spolupráci s hypotečním specialistou.

Spoluprací se mnou získáte všechny tyto výhody. O kompletní právní servis se stará námi léty prověřená realitní advokátní kancelář, která s námi absolvovala již tisíce realitních případů. Nemusíte se tak bát jakéhokoli rizika – o maximální bezpečnost transakce je výborně postaráno!

11. Zajistí poprodejní servis

Pro kvalitního makléře nekončí práce podepsanou kupní smlouvou, ale pomůže také s přepisem energií na nového majitele a poradí i s dalšími povinnostmi spojenými s prodejem. Ať už se jedná o daňovou povinnost nebo zavedení změny majitele nemovitosti na katastru nemovitostí. Tyto administrativní úkony jsou častým strašákem všech lidí a spojují si je s nekonečnými hodinami strávenými vyplňováním nejrůznějších formulářů, takže vždy rád podám pomocnou ruku a vše za vás oběhám.

Závěr

Pevně věřím, že pokud jste až do této chvíle tápali, co pro vás realitní makléř může všechno udělat a co byste od něj vždy měli čekat a požadovat, tak jsem vám právě zodpověděl všechny vaše otázky. Pokud uvažujete o prodeji nemovitosti a chtěli byste se dozvědět více o tom, jak konkrétně já pracuji, kontaktujte mě přes tento formulář a já se vám obratem ozvu zpět.

Děkuji za přečtení článku a uvidíme se zase příště!

Sdílet na Facebook
Předchozí článek
7 kroků k úspěšnému prodeji nemovitosti
Další článek
Jak vybrat realitního makléře a přitom se nespálit?
Newsletter

Odběr novinek